Sider

mandag den 4. juli 2011

Words to live by

Jag fick ett så härligt minialbum i en liten ask med i mitt paket, och det valde jag att fylla dels med papper från vackra Turqoise Hill's, dels med inspirerande citat, om att leva livet lite enklare, lite gladare och lite lättare. Jag har alltid varit lite extra svag för turkosa toner i kombination med brunt, så den här serien är verkligen en favorit hos mig.
Så här dekorerade jag locket. Jag klädde chipboardbokstäver från mina gömmor med mönstrade papper, och sedan limmade jag fast dem stående på locket. Det gäller att ha ett bra lim som griper fast omedelbart. Jag använder Scrappy Glue, och med det sitter bokstäverna stenhårt fast.

I själva albumet höll jag nere på dekorationerna ordentligt (annars hade albumet inte gått ner i asken) och lät papprena tala för sig själva.

Så nu gäller det bara för mig att försöka ta till mig av de här citaten, släppa lite på mina krav på mig själv och försöka leva ett lite enklare liv.

/Jenny

1 kommentar:

  1. Wauw i like this one!
    What a nice work and the words are super!
    Greetings Maia

    SvarSlet